Upprörd är ordet!

Hur sjutton ska man klara av att hantera sådan här situationer?! Ja, något upprörd är vad jag är. Det jag pratar om är universitetet, filosofiska instutionen. I en hel vecka har jag gått runt och oroat mig för min tenta som jag gjorde för en vecka sedan. Fortfarande inget svar. Tydligen verkar det bara vara vi som har det så, när Alex gör tenta kan han gå hem på en gång direkt efter och se tentan. Alltså att den ligger utlagd så man kan se själv hur det gick. Vafan! Varför fungerar inget smidigt för filosoferna?!

Inte nog med att jag har mailat en del med studievägledaren ang om att byta kurs nu till våren. Rådet jag fick var att maila till han som har hand om allt med kurserna. Sagt och gjort. Jag mailade i onsdags och har FORTFARANDE inte fått något svar... vilket betyder att jag har ingen jäkla aning vilken kurs jag ska gå. Antropologi kursen startade i alla fall idag..

Jag vet inte hur ofta jag har varit inne och kollat min mail och studentportalen varje dag. Men samma sak varje gång - ingenting. Så trött jag blir. Klickade i alla fall nyss in på studentportalen och ser att politisk filosofi står på "oavslutade kurser". WFT?! Konstigt.. de har ju inte ens meddelat hur det har gått för oss. Inte nog med det så är jag tydligen inte ens registrerat på någon kurs över huvudtaget!

Vad håller dem på med?! Det är väl en orsak till varför jag ibland tvivlar på programmet. Är de ens seriösa?! Det verkar som att alla andra som läser andra program har ett mer noggrant schema. T.ex. en tjej från programmet har nu hoppat av kursen för att börja juridik. Hon vet redan vad som händer i maj. Jag vet inget en vecka framåt typ. Detta är inte alls likt mig. Jag som gärna vill ha superkoll på allting. Hur ska det gå ihop när ett program inte tycks verka fungera?! Det går vissa rykten om att institionen (?) bara vill få in så mycket pengar som möjligt. Saken är den i alla fall jag lär ändå få gå till kursen imorgon (politisk filosofins historia) sen får jag se vad som händer. Just nu verkar ingenting gå som det ska i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0