Nekad till husdjur

Tyvärr blir även detta inlägg inte särskitl positivt. Hela dagen har varit hemskr rent sagt! Som ni kanske redan har förstått om ni har läst rubriken så fick vi svar från hyresvärden idag. Och ni kan säkert också gissa vad det var han sa. Nej. Det som gör mig förbannad är att vi väntade i 2 ½ vecka på att ens få svar. Jag skickade ytterligare ett mail i måndags om han ens hade fått mailet, men det hade han tydligen "missat". Han lovade då att svara under samma dag, men det löftet hölls inte. Utan jag fick skicka ytterligare ett mail idag om att jag fortfarande inte har fått svar och när han dessutom hade lovat att svara i måndags. Fick då senare ett mail där han beklagade att man tyävrr inte fick och det var även förbud överallt också, samt att han hade pratat med sin chef. Jag skriver ytterligare ett mail och försöker förklara honom hur situationen ser ut om hur jag har mått innan bla,bla,bla... men jag har fortfarande inte fått svar, som vanligt. Jag blir så trött. Ignorera ens mail för att slippa svara, så lågt!! Här sitter jag mår dåligt som fan och vill mer än gärna ha ett svar, inte ens det kan jag få.

Sa till Alex att det känns ungefär som att vi är i den situationen att vi inte kan få barn, och vi har fått väntat och väntat på att få igenom vår önskan, ett godkänt till att typ få adoptera. All denna väntan och LÄNGTAN!! När man längtar så fruktansvärt efter något som man inte kan få. Sen när man ser vad alla andra har och får höra att Alex ena kompis och hans flickvän har planer på att skaffa sig en till. En till! Medan vi två (Alex & jag) inte ens har en och inte ens får/kan. Detta får mitt hjärta att krossas, bokstavligt talat. Av att se alla andra gosa med sina djur medan jag sitter här hemma, utan det. Vet inte längre vad jag ska ta mig till. Jag vet faktiskt inte. Det känns inte som jag kommer längre än såhär.

Vem kan motstå dessa söta små tussar? Inte jag i alla fall.


Kommentarer
Postat av: mamma

halledosingen. jag förstår

2010-02-18 @ 12:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0