Jag hatar att tvätta

Hejsan alla bloggläsare!

Här sitter jag och har precis betalat min mobilräkning, alltid skönt att kunna bocka av sådana tråkiga måsten. Idag blev det till att gå upp tidigt för mig, hade nämligen seminarium kl. 9. JAG VET! Egentligen är det inte alls tidigt, men tro mig att gå upp i morse var döden. Halv 8 gick jag i alla fall upp. Så deprimerande när man ser att det fortfarande är mörkt ute, usch.

Idag hade jag bland annat tvättid inbokad kl. 14. Ånej. Att tvätta är faktiskt inte (tycker jag) så tråkigt som vissa säger, kanske inte om det inte är så mycket tvätt att tvätta i alla fall. Det som är så jobbigt och irriterande är att man vet aldrig vad det är man kommer få möta nere i tvättstugan. Antingen är det det ena eller det andra. Idag när jag kom ner så hade någon egotrippad jäkel snott mina maskiner!! Jag (eller snarare Alex) hade några dagar tidigare bokat in 4 tvättmaskiner. Men givetvis, när jag kommer ner så är två maskiner tagna av någon antingen rent sagt egotrippad jäkel som rent sagt inte bryr sig eller så trodde personen (HAN; killkläder låg i tvättmaskinen efter nämare koll) att han säkert hann eller att jag skulle skita i min tvätttid. Knappast. Utan när jag kommer ner så är det ca 20 minuter kvar tills den tvätten är färdig. 20 minuter över MIN tvättid! Är det så jävla svårt att räkna i huvudet hur lång en tvättid tar?! Det står ju för guds skull på tvättmaskinen!! Så snälla jag står där och väntar och väntar (i 20 minuter) snällt tills hans tvätt är färdig för att sedan ta ut hans tvätt och lägga den i en av tvättvagnarna som finns där nere. För att sedan slänga in mina (försenade) kläder i tvättmaskinen.

Ca 40 minter senare...

hoppas jag nu att allt är som det ska där nere. Tanken av att behöva förklara sig varför man gjorde si och så för att vissa typer rent sagt struntar i att boka utan istället bara slänger in sin tvätt där en tvättmaskin tycks vara ledig (VILKET DEN INTE ÄR OFTAST, eftersom normala folk BOKAR i FÖRTID) är ibland jobbigt. I alla fall, när jag kommer ner för att hämta min (förhoppningsvis) rena tvätt, jaaa meeen då har troligen (samma) en person istället snott min torktumlare och torkskåp!!! Jag blir så jävla trött och rent sagt förbannad!! Har jag bokat en tvättmaskin så har jag dessutom en torktumlare OCH ett torkskåp = för att kunna torka min tvätt. Nehe, utan nu var dem också tagna... Vad är det med folk egentligen? Saken är den att jag tycker snart att det har gått alldels för långt, det händer alltför ofta. Ibalnd har det till och med varit så att jag har tvingat ner Alex också (för att tvätta) för att jag tycker att det är så jobbigt att tvätta själv. En annan gång som något liknanade hände (fast personen då slängde ut våran tvätt som höll på att tvättas för att sedan slänga in sin egen x2) så satt Alex och jag i 1 ½ timme nere i tvättstugan för att haffa personen och ifrågasätta vad i helvete personen höll på med. Men det blev inget lyckat resultat eftersom personen i fråga dök aldrig upp. *suck*

Ah, nu fick jag i alla fall skriva av mig lite. Även om jag vet att det inte kommer att göra saken bättre med tvättproblemet. Hehe, lite aggressioner fanns det visst. Men nu är de utflugna och jag tar ett djupt andetag för att snart börja med maten, (två timmar kvar) men jag är hungrig!

En clementin vore gott just nu, men åt en tidigare idag så nu är de slut. Får köpa nya imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0