Mitt besök hos veterinären

Bättre sent än aldrig mina vänner! :) Jag var ju som sagt hos självaste doktorn i lördags. Matte och husse tyckte att det var bäst (för säkerhets skull) att kolla upp det ändå så man var säker på att det inte var något allvarligt. Fast jag egentligen mådde helt okej. Jag gick ju runt och dreglade som en kamel här hemma, var lite slö då jag hörde ett igenkännande ord:

- Ska vi ta honom till veterinären?

VETERINÄREN?! VA?! Ni måste skoja med mig?!

Sist jag var där så kom jag ut nerdrogad och förvirrad. Märkte senare av min förvåning att någon hade varit och rakat mig...ehm..där..bak. Kände även att något saknades där. Så näää. Jag ville INTE dit! Vad skulle dem göra med mig härnäst?!

Men mattes och husse ord väger tydligen tyngre än mina så det var bara att snällt gå in i buren - motviligt ändå förstås. Väl inne hos veterinären (efter en evig väntan!) måste sjuksköterskan ha glömt sin hjärna någonstans då hon yttrade lite konstiga saker:

- Såjaaa gumman. Nu ska vi ta ett litet blodprov på henne...
- Så fin hon är! Sååå gumman, försök ligga still.


TRODDE HON ATT JAG VAR EN TJEJ?! Det förklarade saken varför det låg ett rött bandage på britsen. Som tydligen var avsett för mig. Hmpf... Min åsikt vägde inte mer i den här situationen heller, utan det var bara att se (någonlunda) glad ut och få på sig de röda bandagen.

Givetvis blev det fel när sjuksköterskan skulle ta blodprov på mig...
så det blev stick i BÅDA frambene
n... Hoppas att nästa besök hit dröjer!



Kommentarer
Postat av: Alice

Men vad sa vettisen då? Om att du dreglade? Håller tassarna för att allt var ok så du slipper åka tillbaka! Sen var det synnerligen oförskämt att ta dig för en tjej, du borde anmäla dem till kattombudsmannen eller nåt.

nosbuffar

2011-04-19 @ 20:33:54
Postat av: Dui och Deco

Men nu får du ju jama vad vettisen sa. Du är fin mer rött bandage också. Nosbuff

2011-04-19 @ 21:01:03
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Jamar som Alice och Dui och Deco, undrar vad den däringa vettisen sa

när hon även trodde att du var tjej, HMPF

Vet dom inte vad det är för sort på oss katter.



Passar även på att önbska er alla en GLAD PÅSK!



Tass

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

2011-04-19 @ 23:49:36
URL: http://katternasblogg.blogg.se/
Postat av: Katten Sippo

Men så fräckt att tro att du är en tjej. Man tar sig för pannan åt deras tokigheter.

2011-04-20 @ 05:59:08
URL: http://www.kattensippo.com
Postat av: Kjelle Bus

Fattar inte heller hur den där vettisen bara kunde få för sig att du var en tjej ??!!

Hoppas du inte behövde gå runt med dom där röda bandagen alltför länge !!!

2011-04-20 @ 23:44:23
URL: http://kjellebus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0