Spårhund?


Alexander är idag igen borta ikväll och sitter säkert och äter någon god middag med föreningen som han är aktiv i. Så under tiden på att jag väntar att han ska komma hem, tänkte jag blogga en snabbis. Åt nu ikväll falukorv och makaroner. Ha ha, det är grejjer det kan jag tala om! ;) På tal om korv, så satte det sig en kille bredvid mig idag på föreläsningen, och jag börjar efter ett tag känna en ganska (äcklig) ofräsch andedräksdoft. Jag satt en bra stund och tänkte och funderade på "va faaan är det som luktar..?" Så småningom kommer jag på det.. Stekt falukorv. Det luktar stekt falukorv! Meeeed...makaroner gissar jag på. Jag är så säker på att det var just stekt falukorv, som det luktade, den där andedräkten. Nu är det ju så att jag inte ogillar falukorv, utan det tycker jag om. Men tyckte bara att det var en aning ofräsch andrdräkt, när man ska sitta på en föreläsning i två timmar. Äckligt! Fick verkligen koncentrera mig på att inte börja klökas. (Alexander hade aldrig hört ordet klökas innan. Småländskt/östergötsk ord?) Usch, usch, usch säger jag bara.

Jag tror att jag ypperligen skulle passa lika bra som en spårhund som luktar fram knark. Fast istället luktar jag mig till vad Alex har ätit och försökt "gömma" mig det för mig. Hahah, det roliga är att jag kommer alltid på honom! Häromdagen när jag gav honom en puss, kände jag efter och tyckte att nej men sjutton det är något annorlunda här. Jag kan känna det. Ger honom en puss igen, känner efter vad det kan vara. Lök! Jag slänger ut mig - "Du har ätit en macka, som du köpte på cafeterian eller hur?" Alexander blir helt plötsligt generad, anledning till varför är bara onödigt att dra upp här, men pinsamt blev det i alla fall. Jag ger honom en puss till, känner efter. Du tog en kycklingröra!! Och kan ni tänka er att jag hade rätt!! Hallå, hur kan man egentligen lukta sig till en kycklingmacka? Riktigt stolt var jag där måste jag erkänna. ;) Sen igår när vi låg i sängen och skulle pussa varann godnatt, blev jag sådär misstänksam igen... måste pussa igen och vräker ur mig återigen, LÖK! "Har du varit och köpt dig en macka på kafeterian igen?!" (Nej, jag hindrar honom inte från att köpa mat, haha stackarn. Jag måste låta hemsk.) Och Alex, blir frustrerad och svär och undrar hur sjutton jag fortfarande kunde känna vad han hade ätit TROTS att han tydligen hade borstat tänderna två gånger för att jag inte skulle komma på honom och känna igen vad han hade ätit. HAHAHA, att han liksom försöker smyga med vad det är han äter för att han vet att jag kommer fram med min näsa för att lukta. Den här gången var det dock ingen kycklingmacka, utan en tonfiskmacka. Hehe, måste allvarligt talat ha ett känsligt luktsinne.

Tidigare ikväll så när vi båda satt i soffan och kollade på tv, så började jag sniffa, blir påmind om den där korvlukten som jag har haft idag. *sniff, sniff* Lukten drar mig mot Alex och jag blir återigen misstänkssam. Och Alex ser mig i ögonvrån och känner väl att den här gången på något sätt måste han försvara sig för att han vräker ur sig - " Det har nog fastnat en korv i näsan på dig!!" HAHA!! "Ahh", säger jag. Det måste nog ha gjort det, eller så har jag nog bara näsan för nära mun. ;D

Kommentarer
Postat av: becca

hahaha!! vad rolig du är alexa!! jaa kanske har fastnat en korv i näsan på dig.. hälsa alex att de tror jag me. ;)

2010-02-19 @ 13:50:09
Postat av: sabina

hahahah! du är för go du! jag känner igen det där, för sån var du jämt hemma och gick och luktade ;)

puss på dig!!!!

2010-02-19 @ 15:53:19
URL: http://teaterapanponstage.blospot.com
Postat av: Alexandra

Rebecca: Haha, ja får lov att framföra den. ^^



Sabina: Haha, ja jag vet!! Sen dem opererade bort halsmandlarna på mig så började jag ju lukta på allting eftersom jag aldrig hade känt lukten av någonting innan. Helt störd! xD

2010-02-19 @ 19:14:21
URL: http://leydis.blogg.se/
Postat av: Pernilla

HAHAHA det här va det roligaste jag läst på länge...men så kom jag på att jag är rökare o du måste ju liiiiida nå't förskräckligt när vi ses :)

2010-03-29 @ 11:47:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0