Ingen tid för vila

Hej igen!

Känner att jag är dålig på att uppdatera, för mycket att göra eller ren lathet. Kanske både och. Just nu har jag tagit en liten rast från mitt pluggande i samhällsvetenskapernas vetenskapsfilosofi (teori). Jag garanterar er att det här är nog den allraste svåraste kursen/ämnet jag har läst! Var ska man börja? Falsifikationism, hypotetisk- deduktiv metod, logiska positivismen.. tentan är på måndag, så man borde som sagt hinna få in något i skallen. Men det jag inte riktigt fattar är när lärarn i kursen säger att; Tentan är som en hemtenta fast vi ska skriva den på 3 TIMMAR! Jag får panik!!

Alexander är i alla fall inte hemma just nu, han är och handlar på Luthagen. Fast det kanske inte var så smart. Ni vet att man har hört att när en kille går i en affär så tar han bara det som ser bra ut utan att ens kolla på priserna och jämföra. När det händer ibland att jag ber Alex gå och hämta en kassler t.ex och han kommer tillbaka och lägger den i vagnen och känner sig duktig.. sen visar det sig efter att själv ha gått och kollat priset (eftersom han inte gjorde det) att det finns en annan billigare kassler som råkar vara ett fyndpris! Det är en väl killsak antar jag.

Så i alla fall nu får jag en stund för mig själv att sitta och plugga i lugn och ro. Vilket inte alltid brukar vara så lätt när han är hemma, i och med att jag har en tendens att bli lätt distraherad eller få ett ryck och känna att jag måste vara lite småelak mot Alex. Vilket händer, rääätt så ofta, eftersom jag inte längre har några syskon som jag kan avreagera mina hyss mot. Så jag tror nog allt att Alexander njuter lika mycket av att vara borta ifrån mig som jag tycker om ibland att vara ensam hemma. :P Stackarn, det kan inte vara lätt att bo med mig..


Mys med tända ljus



Jag vet att jag är efter - men lovade att visa bild hur det med med kekchokladkakan. I alla fall, sådär blev den. Glass är nog nästan ett måste till + att man kan om man vill lägga på något gott på chokladen innan den hinner stelna, eftersom det kan kanske vara lite tomt annars. Jordgubbar?!





Kommentarer
Postat av: mamma

småmysigt med ljus. nu slutar jag för idag och ska handla lite saker så vi kan baka. pepparkaksdegen är gjord. kursen låter inte rolig men någon nytta är den säkert till. kram

2009-11-25 @ 16:39:37
Postat av: Alexandra

Åh, jag vill också baka pepparkakor och äta pepparkaksdeg! :P

2009-11-26 @ 16:41:33
URL: http://leydi.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det där behovet att vara "småelak" kom kanske ut här i bloggen istället...



"Fast det kanske inte var så smart."



"och han kommer tillbaka och lägger den i vagnen och känner sig duktig..".



Du får det ju att låta som att du har med dig någon ointelligent apa som "känner sig duktig" när han tror att han utfört sin mästares order på rätt sätt, och inte klarar av att handla själv.



"efter att själv ha gått och kollat priset (eftersom han inte gjorde det)"



Det gjorde han visst, och han såg skylten med "fyndpriset", det var bara det att skylten satt framför en låda som var tom, och vad han kunde se så såg det ut som att alla var slut. Han rotade inte längst in i hörnet och tänkte att de nog har spridit ut samma sort lite här och där. Dessutom förklarade han till och med detta när du hittade de billigare.



Om det är någon som är slarvig och som har svårt att räkna ut vad som blir billigast och har svårt att klara sig själv så är det verkligen inte jag...

2009-11-27 @ 17:49:44
Postat av: Anonym

Nu kanske jag tog lite väl illa upp i onödan, och att du inte menade något illa utan bara skulle driva lite, men du vet vad det beror på i så fall...

2009-11-27 @ 17:59:47
Postat av: josefin

Ska du se på idol ikväll? :D

2009-11-27 @ 18:45:35
URL: http://honjosefin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0