Lussebullbak

Hallå! Hallå!

Hoppas att allt står bra mer er! Med mig är det bra förutom att idag känner jag mig allmänt seeeeeg! Orkar inte göra någonting idag och har inte heller gjort det. Idag har dagen mer bestått åt att kolla på tv och återigen kolla på tv. Gud vad skönt. Länge sedan som man bara zappade runt på en massa skit rent sagt för att man har inget bättre för sig.

Igår var det lussebullbak som stod på schemat. Det gick väl sådär. Alexander gjorde degen eftersom jag redan då hann på ett sammanbrott (kanske inte på grund av degen). Därefter tog jag över, eftersom Alexander stack ner till Ica för att småhandla lite, vi hade dessutom fått en gratisgåva från Ica, nämligen skumtomtar. GRATIS! Och hur gott är inte det?! Klart man ska norpa åt sig en påse om det är gratis liksom. I alla fall jag hade inget val att ta degen eftersom Alex inte hann komma hem (givetvis hade han glömt sitt ica-kort när han stod i kassan och fick allt minsann springa hem igen för att hämta sitt ica-kort för att sedan skynda sig tillbaka för att hämta sin ica-kasse som stod och väntade vid kassorna).

När jag stod vid bänken och försökte knåda ihop (den j*vla) degen och dela i olika högar för att sedan "skapa" dessa deghögar till blivande lussebullar fick jag allt hålla i humöret. Degen var överallt där den INTE skulle vara, liksom i kokböcker, golvet, väggar, kläder osv. Utan för att inte få ett aggressivt utbrott och gå därifrån arg som ett bi, fick jag hålla samman (?) och började istället sjunga högt för mig själv "All I want for christmas is you...". Och det gick! Jag lyckades till slut få iordning på allt, och det hela resulterade i ca 40 gyllenbruna lussebullar. Detta var ju trots allt min och Alex första lussebullbak tillsammans.

Varför de ser en aning "kapade" ut är för att de alla typ växte ihop i ugnen, hehe


Kommentarer
Postat av: Alexander

De blev goda i alla fall, och det är det som räknas! :)

2009-12-05 @ 18:34:56
Postat av: Emelie

haha "kapade ut" ;) Söta iaf, och såg goda ut!

2009-12-06 @ 17:36:38
URL: http://emeliee.devote.se
Postat av: Alexandra

Emelie: Hahaha, ja kom inte på något bättre ord i mitt ordförråd. xD Tack, det smakade utsökt!

2009-12-06 @ 21:30:51
URL: http://leydi.blogg.se/
Postat av: mamma

ser utsökta ut perfekt gräddade skulle gärna komma på lite fika kram

2009-12-07 @ 07:33:49
Postat av: Alexandra

Säg bara en tid så har jag fika redo. ;) Kramar

2009-12-07 @ 16:31:41
URL: http://leydi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0